La filosofia del ioga i les bases de la creativitat artística: eines i dinàmiques per introduir-les dins l'aula
- El curs combinarà la teoria i la pràctica, s'aprendran recursos i dinàmiques de ioga, educació conscient i creativitat artística per a ser utilitzades tant amb els alumnes dins l'aula com també pels mateixos professors i professores en benefici de l'exercici de la seva tasca docent.
Aquestes eines i recursos ens serviran per aprofundir i millorar la consciència i el coneixement d'un/a mateix/a (física, mental i emocional) per a després poder millorar la gestió interior d'allò que ens succeeix dins el nostre espai més íntim, l'espai interior.
Aquest coneixement permetrà una millora de la relació amb un/a mateix/a, fet que afavorirà la cohesió dins l'aula i la relació entre alumnes i professors/es.
El curs es desenvoluparà online amb el suport de vídeos, textos i àudios. Es faran també una trobada telemàtica en directe amb totes les alumnes del curs per a plantejar dubtes i aclariments, l’últim dia del curs. El curs estarà a un campus virtual, on es podran consultar els documents del curs, enviar les tasques realitzades i fer consultes per resoldre dubtes de manera individual en grup per a aquelles persones que no puguin assistir a la trobada grupal online
Cada participant necessitarà ordinador amb connexió a internet.
Com parlar als nens i adolescents perquè escoltin i com escoltar perquè parlin
Explorarem durant 7 sessions online les eines de comunicació basades amb el respecte i l'amor incondicional.
Són una oportunitat de crear un món millor començant des de nosaltres mateixes/os i el nostre dia a dia als centres on acompanyem els infants i els adolescents i a les nostres llars.
Crearem un clima de confiança on explorar-nos i sortir renovats dels tallers. Les lectures dels llibres de Adele Faber i Elaine Mazlish ens reforçaran el que hem après i completaran el número d’hores de destinació al curs. També completarà el curs les anotacions que es faran al quadern de treball individualment i que es compartiran amb el grup.
Les experiències dels pares i mares recollides als llibres "Com parlar als nens per a que escoltin i com escoltar per a que parlin" i "Padres liberados, hijos liberados" així com el llibre “Como escuchar para que los hijos estudien” ens faran sentir acompanyats i acompanyades en el procés que viurem a les trobades virtuals. La posada en pràctica de les eines de comunicació respectuosa que tractarem no sorgirà d'una teorització mental sinó de les experiències i deduccions que viurem de forma natural.
Es tracta de llibres best sellers mundials que serveixen per igual a pares i mares com a mestres ja que es basen en la nostra actitud.
La filosofia dels tallers es basa en Carl Rogers, un dels teòrics més rellevants de la no-directivitat. El psicòleg infantil Haim Ginot fou qui va anar acompanyant a un grup de pares i mares a millorar les seves relacions amb els seus fills i filles, des de la visió de confiança plena en el desenvolupament de cada ésser humà. D'aquí sorgiren els tallers "Com parlar" D'igual forma el facilitador o facilitadora del grup adopta la mateixa actitud d'escolta per entendre i no per respondre. Es posiciona al costat de les persones, ni davant ni obrint temes ni camí. També te la missió d'identificar i reconèixer les emocions, posar-los-hi nom i reflectint-les.